BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Photobucket

Monday 12 December 2011

7 Soalan Tentang Seks

1.Kebelakangan ini ghairah seksual saya makin menurun.Apa yang salah ya?
-Banyak faktor yang menyebabkan ghairah seksual berkurangan .Antaranya adalah akibat tekanan , kurang tidur ,terlalu letih , konflik dengan pasangan ataupun mengambil ubat tertentu.Jika anda berasa pengambilan ubat membuatkan berasa demikian rujuk kepada doktor untuk cari penyelesaiannya.
-Jika yang menjadi masalahnya bukan ubat tapi sebaliknya stress, sebaiknya anda mengambil cuti seketika dan cuba bertenang dan selesaikan apa yang menjadi punca masalah antara anda dan suami.

2.Adakah lelaki lebih suka kepada wanita yang memiliki payudara besar?
-Persoalan inilah yang selalu difikirkan oleh wanita .Terimalah seadanya ukuran payu dara anda walaupun ia biasa-biasa saja kerana tidak semua lelaki memiliki selera yang sama .Ada yang suka payudara kecil, sederhana dan juga yang besar.Ada kalanya bukan ukuran payu dara yang membuatkan pasangan atau suami anda ghairah.Mungkin kulit anda yang mulus,punggung anda yang seksi ataupun bibir anda yang mungil!.

3.Bolehkah saya meminta dulu sedangkan saya biasanya menunggu ajakan suami?
-Apa salahnya, lebih-lebih lagi jika suami anda seorang yang pasif, jadi andalah yang harus memulakannya dulu.Ada kalanya situasi begini lebih mendatangkan kemesraan kerana memberikan kelainan.Biarkan sesekali pihak isteri yang mengambil alih keadaan.

4.Saya merasakan bahagian vagina saya berbau kurang enak.Adakah suami saya terganggu dengan perkara ini?
-Ramai wanita yang risau tentang bau tubuh mereka apa lagi bau di bahagian bawah.Sekiranya suami tidak memprotes , mungkin bau tersebut tidak mendatangkan masalah..Jangan biarkan masalah ini menyerabutkan fikiran anda.

5.Saya menghindari posisi tertentu untuk menyembunyikan "kelebihan" saya.
-Lelaki biasanya tidak begitu mementingkan bahagian  tubuh anda, yang penting adalah dia dapat melakukan hubungan intim dengan pasangannya.Kemungkinan yanga ada dalm fikirannya adalah cara untuk mempraktikkan posisi baru.Nikmati saja saat jiwa anda bersat dengannya tanpa mempedulikan perut anda yang buncit / keadaan peha yang besar.

6.Saya berasa sakit setiap kali jari-jari suami menekan bahagian sulit.Adakah itu normal?
-Pada bahagia klitoris terdapat hampir 8000 saraf jadi sudah pasti ia sensitif.Itulah sebabnya wanita merasa sakit jika bahagian tersebut ditekan dengan keras.Sebaiknya pasangan melakukan stimulasi terlebih dahulu  supaya melancarkan aktiviti seterusnya.

7.Benarkah alat pencegahan kehamilan boleh menurunkan ghairah seks?
-Tidak benar .Memang alat kontraseptif kemungkinan besar mempengaruhi keadaan hormon dalam tubuh tapi ia tiada hubungannya dengan turun naik ghirah seks.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...