BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Photobucket

Tuesday 29 November 2011

Masalah Psikologi Cetus Ketidakpuasan Seks Isteri

1.Ketidakpuasan Terhadap Bentuk Fizikal Pasangan
-Tubuh suami yang mungkin gemuk, boroi, memiliki rupa paras yang tidak disenangi ataupun ukuran alat kelamin yang tidak sesuai dengan keinginan dan impian isteri mampu menimbulkan perasaan ketidakpuasan. Kesemua aspek fizikal suami yang tidak disenangi akan membawa kesan pada psikologi wanita.

2.Aktiviti Seksual Yang Membosankan
-Aksi atau rutin seks suami yang sama dari awal perkahwinan sehingga sepuluh tahun berikutnya pastinya membosankan isteri. Kebosanan ini akan membunuh keinginan isteri untuk melakukan hubungan seks. Perlu ada variasi seks antaranya melakukan perubahan lokasi, masa , dan gaya.

3.Dipandang Remeh Oleh Pasangan
-Seseorang wanita perlu mencari kekuatan untuk meluahkan masalah seksual yang dialami . Namun apabila masalah tersebut dipandang remeh oleh pasangan rasa kecewa pasti dirasai. Perasaan ini sekaligus memberi kesan terhadap hubungan seks.

4.Suami Terlalu Kasar
-Sikap suami yang terlalu kasar mahupun terburu-buru ketika melakukan hubungan seks turut akan menimbulkan masalah seksual . Seperti yang diketahui , wanita perlukan masa untuk terangsang, jika seks dilakukan dengan kasar dan terburu-buru ia pasti menimbulkan kesakitan dan tak mustahil wanita tersebut akan mengalami trauma setiap kali.

5.Terlalu Letih
-Kepenatan melakukan kerja rumah dan juga kerja di pejabat akan membuatkan wanita hilang ghairah untuk melakukan seks.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...